Federatia Romana de Baschet
Banca Transilvania - Partener principal
Pagina Facebook a Federatiei Romane de Baschet Facebook Vulturii Facebook Acvilele

Interviul saptamanii

Duminica, 24 octombrie 2010

Yvan Mainini - o gazda perfecta la "L'Open LFB 2010"

Autor: Federatia Romana de Baschet

Presedintele FR Baschet, Carmen Tocala, a participat in week-end la deschiderea Ligii Feminine Franceze de Baschet (LFB), raspunzand astfel la invitatia presedintelui FIBA, Yvan Mainini, care detine si functia de presedinte al Federatiei Franceze de Baschet (FFBB). Ca si la editiile precedente, francezii au reusit sa realizeze un nou spectacol de culoare si mult bun gust, cele mai valoroase 14 echipe din Franta adunandu-se la Paris pentru startul Ligii Feminine de Baschet, 2010/2011. Tapetat cu perdele si steaguri roz (n.n. – roz a devenit culoarea oficiala a LFB), Palatul Sporturilor “Pierre de Coubertain” a gazduit timp de doua zile meciurile etapei inaugurale din LFB, evenimentul adunand zilnic in tribune peste 3.500 de spectatori. Imbracati in culorile echipelor favorite si dotati cu trompete, tobe, steaguri si esarfe multicolore, fanii au interactionat perfect cu spectacolul din teren oferit de echipele participante si s-au bucurat din plin de concursurile ingenioase organizate de LFB. Amfitrion deosebit, presedintele FIBA, Yvan Mainini, ne-a acordat cu jovialitate un scurt interviu in exclusivitate, vorbind cu placere despre “L’Open LFB 2010” si despre relatiile cu FRB.
 
- Domnule presedinte, in primul rand felicitari pentru acest eveniment deosebit, unic in Europa! Cum ati ajuns la acest concept?
 
- In urma cu sase ani, Jean-Pierre Siutat (n.n. – actualul prim-vicepresedinte al FFBB si candidat la alegerile din aceasta toamna pentru functia de presedinte) mi-a prezentat Proiectul “L’Open LFB”. Am acceptat rapid sa implementam acest concept novator. Sunt multe motive pro… In primul rand, pentru baschetul feminin cred ca este mai potrivit acest concept nou, care a inlocuit “All Star Game”. Si, dupa cum vedeti, am avut o priza puternica atat la public, cat si la echipele participante. Unitate, fair-play, feminitate! Cred ca asa am putea descrie simplu “L’Open LFB”, in care a contat enorm redescoperirea feminitatii. De altfel, departamentul de marketing a lucrat mult pentru acest eveniment. LFB se identifica acum prin culoarea roz. Unul dintre partenerii LFB este o firma cunoscuta de cosmetice, care a lansat si cateva parfumuri cu aceasta ocazie. Si sa nu uitam de sportive… Unele dintre ele, magnifice in sedintele foto!
 
- Apropo de echipele participante, cum au reactionat la inceput?
 
- Inaintea primei editii a fost mai dificil, mai ales din punct de vedere al organizarii si al calendarului competitional. Jucand la Paris, spuneau ca nu joaca in fata propriilor suporteri la debut (n.n. – prin rotatie, in fiecare sezon echipele sunt cotate ca gazde). Dar au inteles rapid ca este mai important sa fim o familie. Toate echipele stau trei zile in acelasi hotel, aproape de sala (n.n. – fiecare echipa plateste o taxa de participare de 1.500 de euro, iar LFB asigura toate conditiile de cazare, masa, sala, pentru 12 persoane – 10 sportive si 2 oficiali). In acest fel, au timp sa se cunoasca si sa interactioneze mult mai bine. Dupa cum ati vazut, in sala domneste spiritul de fair-play, iar sportivele si antrenorii stau impreuna, comunica, schimba impresii, interactioneaza cu fanii. Ar mai fi si componenta de imagine si comunicare, in care media este extrem de importanta. Inaintea competitiei propriu-zise, sportivele din fiecare echipa au avut mai multe sedinte foto, in care profesionistii au surprins imagini deosebite. Avem sportive superbe… Trebuie sa ne mandrim cu ele si in afara terenului. Totodata, media a avut la dispozitie inca de la inceput o carte cu prezentarea celor 14 echipe, cu programul competitional, cu statistica,  cu date personale, dar si multe fotografii. Informatia este importanta si cred ca in acest fel am venit in intampinarea jurnalistilor. Cred ca am reusit sa avem o atmosfera destinsa, de sarbatoare, in care toata lumea sa se bucure de baschetul feminin.
 
- Si noi ne-am bucurat de acest eveniment, cu adevarat unic in Europa. Credeti ca poate fi implementat si in alte tari?
 
- Sunt convins ca se poate. Costurile nu sunt uriase. Anul acesta, FFBB a cheltuit 190.000 de euro pentru organizarea “L’Open LFB”, din care aproape jumatate au fost cheltuiti pentru cazarea si masa participantilor. Pe de alta parte, am sesizat ca deja exista un interes deosebit  pentru acest concept din partea mai multor tari, printre care si Romania. De altfel, presedintele FRB, doamna Carmen Tocala, este un invitat traditional al “L’Open LFB” si ma bucura foarte mult acest fapt. Am vazut ca doamna presedinte Tocala se implica mult si cauta solutii pentru dezvoltarea baschetului. Are idei bune si cred ca in scurt timp proiectele sale vor da roade. Este dedicata baschetului, observa, studiaza, interactioneaza si participa la mai toate evenimentele internationale. Cu alte cuvinte, cred ca a descoperit reteta succesului!

Din categoriile: Interviul saptamanii, Stiri, Comunicate de presa

DIN ACEEASI CATEGORIE
ULTIMELE STIRI
CATEGORII STIRI
LOTURI NATIONALE
    • Masculin
    • - Seniori
    • - Juniori
    • Feminin
    • - Senioare
    • - Junioare
CAMPIONATE
Continutul acestui site (text si imagini) este protejat prin Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor.
Hosted by Omnilogic
Termeni si conditii  |  Legal
Preluarea si reproducerea continutului se face numai cu acordul scris al Federatiei Romane de Baschet. www.frbaschet.ro
Copyright 2004-2017, Federatia Romana de Baschet. Toate drepturile rezervate.