Vă informăm că, în ședința Consiliului Director al Federației Române de Baschet (FRB), întrunită în data de 05.05.2025, s-a hotărît cu unanimitate de voturi convocarea Adunării Generale Ordinare de Alegeri (AGOA) pentru data de 05.06.2025, ora 10:00, la ARENA DE BASCHET (sediul FR Baschet, din B-dul Basarabia nr. 39, sect. 2, București), în conformitate cu art. 12.44 din Statutul FRB.
Ordinea de zi a ședinței AGOA 2025, aprobată de Consiliul Director, in conformitate cu Statutul FRB, este următoarea:
a. Alocuțiunea Președintelui FRB
b. Măsuri organizatorice:
- Desemnarea unui număr de 3 persoane responsabile cu întocmirea Procesului Verbal oficial al Adunării Generale Ordinare de Alegeri (conform Statut FRB); La Adunarea Generală Ordinară de Alegeri va participa obligatoriu un notar public care va certifica și autentifica documentele AGOA 2025 precum și rezultatul alegerilor.
- Alegerea Comisiei de validare a cvorumului, formată din 3 persoane;
- Alegerea membrilor Comisiei de Distribuire, Numărare și Validare a Voturilor formată din 5 membri - 1 președinte și 4 membri – conform Art. 12.54 din Statutul FRB;
- Prezentarea situației prezenței delegaților cu drept de vot și constatarea întrunirii cvorumului, în conformitate cu Art. 12.45 din Statut FRB;
Aprobarea Ordinii de zi a AGOA 2025:
1. Alegeri pentru Consiliul Director al FRB (1 presedinte FRB si 12 membri CD, in conformitate cu dispozitiile de la art. 13.5 din Statutul FRB).
2. Alegerea Presedintelui Comisiei de Cenzori a FRB, precum si a celor doi membri ai Comisiei de Cenzori a FRB, in conformitate cu Statutul FRB dar si cu prevederile OG 26/2000, cu modificările și completările ulterioare referitoare la cenzori.
3. Alegerea Președintelui Comisiei de Apel;
4. Validarea in cadrul AGOA 2025 a celor 4 persoane care sunt alese de Consiliul Director nou ales la propunerea președintelui FRB: 2 membri cooptați, secretarul general FRB și directorul tehnic FRB. Totodată, validarea celor 3 vicepreședinți aleși de Consiliul Director nou ales la propunerea președintelui FRB.
5. Mandatarea președintelui FRB pentru a reprezenta Federația Română de Baschet în fața notarului public pentru certificarea și autentificarea documentelor AGOA 2025, precum și pentru începerea demersurilor de obținere a avizului expres de la ANS, dar și a demersurilor de la Tribunalul București în vederea înregistrării la Registrul Federațiilor a modificărilor aduse actului constitutiv și Statutului prin AGOA 2025.
Conform Statutului FRB, cu 20 de zile inainte de data desfasurarii AGOA 2025, respectiv pana in data de 15.05.2025 inclusiv, structurile afiliate pot inainte/transmite catre FRB, la Secretariatul Tehnic al alegerilor (ales de CD), la adresa de e-mail federatia@frbaschet.ro, urmatoarele:
- Propuneri nominale de candidati pentru funcțiile de președinte FRB, membru Consiliul Director (cu precizarea pentru structuri seniori/juniori), Președinte Comisia de Cenzori, 2 membri ai Comisiei de Cenzori și Președinte Comisia de Apel, însoțite de prezentarea activității acestora, confirmarea acceptării candidaturii de către cei în cauză, curriculum vitae și cazier (art 12.46);
Până la data de 15.05.2025 își pot depune candidaturi individuale și persoanele care doresc să candideze la una din funcțiile mai sus menționate, cu excepția funcției de președinte FRB, sub condiția respectării criteriilor stabilite de Statutul FRB. Depunerea candidaturii individuale se face la Secretariatul Tehnic al alegerilor.
Cu 10 zile înainte de data desfășurării Adunării Generale Ordinare de Alegeri, FRB va publica lista candidaților validați de către Comisia de Validare a Candidaturilor, a cărei componență a fost aprobată de Consiliul Director în 05.05.2025.
Reamintim că, în conformitate cu Statutul FRB, art. 13.5, Consiliul Director nou ales este compus din 17 membri, după cum urmează:
13.5.1. Președintele FRB;
13.5.2. Membrii aleși – 12 membri, dintre care:
- 6 membri - Reprezentanți ai cluburilor cu activitate la nivel de seniori
- 6 membri - Reprezentanți ai cluburilor cu activitate la nivel de juniori
În afara celor 13 membri aleși de către Adunarea Generală de Alegeri, mai fac parte cu drept de vot din Consiliul Director, la propunerea președintelui FRB și prin decizia Consiliului Director:
13.5.3. Secretarul general FRB
13.5.4. Directorul Tehnic FRB
13.5.5. 2 (doi) membri cooptați.
Conform art. 12.48 din Statutul FRB, candidatii trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte pentru eligibiliate pentru validarea dosarului de candidatura:
12.48.1 Președintele FRB:
a. să aibă cetățenie română și domiciliul în România;
b. să fie propus de una dintre structurile sportive afiliate; un membru afiliat poate propune un singur candidat;
c. să aibă studii universitare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
d). Să nu fi suferit condamnări penale definitive, indiferent de forma de executare a pedepsei. Dovada acestui fapt se va face prin depunerea unui certificat de cazier judiciar valabil;
e). Să aibă experiență managerială relevantă în domeniul baschetului;
f). Să realizeze și să prezinte un program scris privind dezvoltarea activității din ramura de sport baschet din România pentru următorii 4 (patru) ani, care urmează a fi depus la dosarul de candidatură.
12.48.2. Membrii Consiliului Director:
a). Să aibă cetațenie română și domiciliul în România;
b). Să aibă studii universitare absolvite cu diploma de licență sau echivalentă;
c). Să nu fi suferit condamnări penale definitive, indiferent de forma de executare a pedepsei. Dovada acestui fapt se va face prin depunerea unui certificat de cazier judiciar valabil;
d). Să aibă experiență relevantă în activitatea din ramura de sport baschet.
12.48.3. Președintele Comisiei de Cenzori:
a). Să aibă cetațenie română și domiciliul în România;
b). Să aibă studii economice absolvite cu diploma de licență sau echivalentă;
c). Să fie autorizat/acreditat;
d). Să nu fi suferit condamnări penale definitive, indiferent de forma de executare a pedepsei. Dovada acestui fapt se va face prin depunerea unui certificat de cazier judiciar valabil;
e). Să aibă experiență minim 5 ani în domeniul economic – financiar și contabilitate.
12.48.4. Președintele Comisiei de Apel:
a). Să aibă cetațenie română și domiciliul în România;
b). Să aibă studii juridice absolvite cu diploma de licență sau echivalentă;
c). Să nu fi suferit condamnări penale definitive, indiferent de forma de executare a pedepsei. Dovada acestui fapt se va face prin depunerea unui certificat de cazier judiciar valabil;
d). Să aibă experiență minim 5 ani în domeniul juridic.
Structurile afiliate trebuie sa transmită secretarului general, la adresa de mail federatia@frbaschet.ro, cu cel puțin 10 zile înainte de data desfășurării AGOA 2025, numele delegaților care îi reprezintă, în conformitate cu Statutul FRB. Prezența delegaților în cadrul AGOA 2025 va fi posibilă doar în baza mandatului scris, emis de către membrul afiliat cu drept de vot, aceasta fiind o condiție obligatorie pentru exprimarea dreptului de vot. Reprezentanții structurilor sportive afiliate, împuterniciți să participe la Adunarea Generală Ordinara de Alegeri 2025, vor prezenta la sosire și înregistrare delegația semnată și ștampilată de conducătorul structurii sportive, precum și un act de identitate.
La AGOA 2025, vor avea drept de vot numai structurile sportive afiliate definitiv care îndeplinesc cumulativ condițiile menționate în art 12.3 din Statutul FRB.
Convocatorul pentru Adunarea Generala Ordinara de Alegeri, trimis structurilor afiliate - AICI